V novém strategickém období se zaměřujeme na práci s talenty, kteří představují zaměstnance s výjimečnými schopnostmi, dovednostmi a potenciálem, kteří mohou výrazně přispět k rozvoji a výkonu organizace. Vedoucí na každé divizi jsou schopni je identifikovat, což zahrnuje pravidelné hodnocení výkonu (kvartální pohovory), vyhledávání potenciálu pro růst a rozvoj, průběžné sledování dovedností a schopností zaměstnanců. Je důležité investovat do jejich rozvoje pomocí speciálních školení, mentoringu, rozvojových programů a dalších příležitostí pro růst. V rámci strategii na udržení těchto zaměstnanců věnujeme pozornost finančnímu odměňování, pracovním podmínkám, kariernímu růstu a uznání. Udržení kvalitních zaměstnanců může snížit fluktuaci, zlepšit pracovní atmosféru a snížit náklady na nábor a školení nových zaměstnanců.
Firma se bude snažit těmto pracovníkům vytvořit pozitivní a podpůrné prostředí a soustavně jej zlepšovat tak, aby se cítili uznáváni, respektováni a motivováni. Zároveň budeme podporovat týmovou spolupráci a řešení konfliktů. Umožníme zaměstnancům růst – kurzy, školení, mentoring, atd., zajistíme spravedlivé odměňování ve vazbě na pracovní výkonnost a konkurenceschopné mzdy na trhu práce. Uznání a ocenění za dobrý výkon a úspěch, pochvala či ocenění jsou podstatnou částí práce vedoucích zaměstnanců. Respektujeme rovnováhu mezi prací a soukr. životem, umožníme v maximální možné míře flexibilní pracovní podmínky, pokud to provozní podmínky společnosti dovolí. Zavazujeme se zjišťovat pravidelně zpětnou vazbu od našich zaměstnanců (Anketa spokojenosti) a budeme se snažit identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit. Dobře nastavený benefitní program zajistí motivaci a stabilitu pracovních sil. Týmové eventy posílí vztahy mezi zaměstnanci a zlepší pracovní atmosféru. Pravidelný feedback a komunikace s talentovanými zaměstnanci jsou klíčové. Feedback získáváme pomocí pravidelných pohovorů mezi nadřízenými a talenty, je to dobrý nástroj, jak získat hlubší pochopení jejich potřeb, cílů a obav. Rozhovory by měly být otevřené a konstruktivní. Hodnocení 360, kdy se získává zpětná vazba od nadřízených, kolegů a podřízených talentovaného zaměstnance může nabídnout pohled z různých úhlů a poskytnout komplexní obraz jejich výkonu. Průzkumy a dotazníky, zejména ty anonymní, pomohou zaměstnancům vyjádřit své názory bez obav z represí. Mentoring a koučink je dobrým prostředkem pro získání zpětné vazby od talentů. Pro zajištění kontinuity a minimálního dopadu v případě odchodu talentovaných zaměstnanců má organizace vytvořen plán „zastupování“, kde jsou identifikováni a připraveni vhodní nástupci.
Práce s talenty může zajistit firmě konkurenční výhody a pomůže jí dosáhnout efektivně stanovených cílů a úspěchu. Je to investice do budoucnosti firmy a rozvoje jejího personálu.